Thursday, November 6, 2008

m...cam ne tu!!!!!!


m.....

hari niee aku nak cite 1 ah benar....
kisah nieee boleh buat iktibar la....
utk aku.....utk sume2 la.....

first....
aku kenal ngan sorang dak pompuan nieee....
dia muda la dari aku.....
kire adik la kan...
bbrp thn yg lalu....aku dgr kabo dia nak kawin....
ms tu...
umo dia lbh kurang 23 or 24 thn kut....
mudenyeee nak kawin....aku ckp dlm hati la ms tu....
maybe..dah jodoh kan....

skang aku jumpa dia smula....
kehidupan dia.....
dah ade anak sorang .....
dulu dia keje pun biasa2 je....
suami pun same gak...
baru2 kawin diaorg dok umah sewa....
la niee....dah balik smula dok umah mak dak pompuan tu....
knp......
dak pompuan niee x keje....(keje behenti..keje..behenti.....)
suami dia.....
lebih kurang la.....
keje pun x tetap...
so, gaji pun ala2 cukup n x cukup je...

sbnrnyeeeeee....
aku kesian tgk....
ye la......
dia n suami xde keje tetap....
anak kecik lagi....
skang niee pun kdg2 mak dak pompuan tu yg tnggung mkn minum....
belanja utk anak dia......

skang nieee nak salahkan sape.....
dia ke suami dia....
ke mak n ayah dia...
ke sume2 salah....

ntah la.....
kadang2 bile difikir2kan balik....
budak nieeeee...
ms dia amik kptsn nak kawin tu.....
x pikir panjang....
x pikir tntg ms depan....
ape akan jadi....
kalau sesuatu berlaku....

kalau aku....
mesti aku tension gile jd budak pompuan tu....
dah la suami malas nak keje....
xde tgjwb nak sara keluarga....
yg dia tau....
kawin.....
tu je.....
ape yg ade d sblk perkahwinan tu....
dia x tau...

kdg2 bile tgk dia....
aku geleng kpl....
kesian....
knp la x pikir pnjg....
bukannye x boleh kawin dlm usia yg muda...
tp.....
kena la bersedia.....
zaman skang niee sume zaman duit....

eiiiiiii.....
entah la....
aku pun kadang2 seram la nak kawin nieeee....
bukan ape....
kalau n seandainyeeee....
perkaahwinan tu....
x bahagia....
ade masalah....
dpt suami yg x de tgjwb....
ape jd ngan aku.....

m.....
camne tu ekkk!!!!!!!!!
kecewa.....
hampa......
n yg sewaktu dgnnye.....

1 comments:

Anonymous said...

elde...
rindu kau!