Wednesday, October 29, 2008

tetibee je rindu.....

haritu aku g kenduri kawin umah sepupu....
g ngan abg n akak ipar aku n anak2 buah skali...
sampai je...kitorg makan...amboiii..bnyknyee menu...sdp2 plak tu...nyum3...
aku pilih nasi je la...randang ayam n daging n sedikit rojak...sedapnyeee...
sambil2 mkn tu..mata dok tgk2 tetamu yg dtg....
tetibe....
mata aku terpandang la kat sepupu aku nieeee....
dia tgh suapkan ayah dia mkn rojak....
terus teringt kat arwah abah.....
dulu hari2 aku suapkan abah ms dia sakit...
alamak!!!air mata nak menitik....
cpt2 aku pndg nasi n terus mkn....
x leh nak tgk....
sedih...teringat kngn lame...
aku dah lalui tu sumeee setahun yg lalu....
smpi skang x leh tgk org tua2 yg sakit...
cpt je teringat kat abah...
cpt je rindu....
tetibee je rindu...
setahun aku jg abah....
baru aku tau....
walaupun garang....
hatinye baik...
kena rapat ngan dia...
baru tau dia camne...
baru boleh gurau senda...
boleh jadi kawan baik...
kawan utk borak2...
tapi tu la.....
setahun je.....nmpk lame...
tapi satu ms yg singkat sbnrnye...
anyway...
dari situ..aku dah dapt belajar sesuatu yg amat bhrga...
menghargai kehadiran insan2 dlm hidup aku.....
x kira sape...
baru kenal ke dah lame ke...
sentiasa menghargai sesiape je...
coz....
andaikate...umur mereka x pnjg...
mereka rase gembira...
ade juga insan2 yg menghargai diri mereka..
begitu gak aku....
harap2 org2 yg mengenali aku...
menghargai n merasai kehadiran aku disamping mereka...
kerana....
aku akan rs bahagia......
bila diri ini dihargai...
xde yg lebih bahagia dari itu...
to my lovely dad...
ENCIK YACOB BIN HJ ABDUL HAMID...
I LOVE U....
thnks coz dah menyedarkan aku....
tentang sesuatu yg amat2 bhrga....
alfatihah.....
itu je yg sntiasa aku dpt hadiahkan....
muah..muah...cygggg abah....


1 comments:

Anonymous said...

elde syg..
kami sahabat2 anda sentiasa mensedeqahkan alfatihah utk arwah abah mu..
amin..

;)